diumenge, 1 de juliol del 2018

GR7: Grau Roig - Les Escaldes

Segona etapa del GR7 per terres andorranes amb tres punts d'interès de primera categoria: els estanys de Pessons, el pic del mateix nom i la vall de Madriu. Hem dormit a l'hotel Soldeu Maistre i després d'esmorzar l'autocar ens ha portat al Grau Roig per iniciar l'etapa allà on vam acabar l'etapa d'ahir.
Hem iniciat la llarga caminada pujant per una pista de l'estació d'esquí fins l'Estany Primer. Hem voltat l'estany i a l'altra banda hem retrobat el GR7 que ahir vam deixar, baixant directament al Grau Roig.
El camí puja en direcció al Circ de Pessons i pasa pel costat de diversos llacs, superant els petits esglaons que forma la vall. Hem arribat al peu de la pujada final a la Collada de Pessons. Ahir des del cim del Pic d'Engaït aquesta pujada final semblava molt dreta, gairebé un cingle, però des d'aquest punt la cosa es veu molt diferent. Un camí amb unes llaçades geomètricament dibuixades a la muntanya ens ha permès superar sense dificultat aquest tram final, arribant a la Collada de Pessons (2.775 m).
Des de la collada només quedava un petit tram resseguint la carena per arribar al Pic dels Pessons (2.863 m), un gran mirador. Ens hem reagrupat, hem fet les fotos de cim i hem estat una estona gaudint de les grans vistes. També hem fet una panoràmica circular:

Des del mateix cim es veia a baix l'Estany de l'Illa, la propera fita de la nostra travessia. El camí baixa, al principi força dret però ben aviat més saument, fins al costat de l'Estany on hem enllaçat amb el GR11 que baixa de la Portella de Vallcivera i que a partir d'aquí coincideix amb el nostre GR7 durant una bona estona.
A l'altra banda de l'Estany, una mica més avall, hem arribat al Refugi de l'Illa, reconstruït sobre un antic refugi lliure. Ens hem aturat a menjar una mica abans d'iniciar el tram final, la llarga baixada per la Vall de Madriu, una vall molt singular que ha estat declarada Patrimoni de la Humanitat.
La baixada és molt llarga i feia molta calor però a poc a poc hem anat baixant fins arribar a la carretera d'Engolasters, gairebé a l'entrada de les Escaldes, on ens esperava l'autocar i hem donat per acabada l'etapa. Després hem completat la jornada fent una torrada al restaurant La Ballena, a la sortida de La Seu.
Aquí teniu el vídeo recopilatori de les dues primeres etapes del GR7 entre Porta i Les Escaldes. Ha estat produït per Edicions JGB i cedit per a tots els seguidors del blog:

GR7: Escaldes
Aixirivall, 2017
Pic de Pessons
amb esquís, 2008
GR11: Esparvers
Encamp, 1997

ASSISTENTS:

Albert, Joan G.Miquel M., Jorge, Montse, Agnès, Lluís, Carles, Cati, Miquel B., Mònica, Trini, Begoña, Paco M, Ramon, Marta, Guille, Sandra, Magda, J. Rafel
DESNIVELL: +765 m,  - 1.631 m
RECORREGUT: 20'5 km
HORARI: 9 h (comptant aturades)