dissabte, 16 de juny del 2018

El Feixant del Montsec

Feixant del Montsec
Un itinerari espectacular per la Serra del Montsec que ressegueix una feixa penjada del cingle a mitja paret, amb grans vistes i passos molt singulars però sense dificultat especial. Hem arribat a la població d'Àgeu i hem pujat en cotxe per la petita pista asfaltada que porta al punt culminant del Montsec d'Àger, el cim de Sant Alís, on hi ha una base de salt de parapent i ala delta. Abans d'arribar a dalt, en un marcat revolt a l'esquerra a uns 1.360 m, hem agafat una pista molt bona que en pocs minuts ens ha portat al punt de partida, l'inici del camí de la Canal de l'Embut, marcat amb una fita.
Hem iniciat l'ascensió pel camí poc marcat en direcció al cingle. Les fites ens han anat guiant muntanya amunt fins que hem arribat al peu de la Canal de l'Embut, una canal amb una forma característica, ampla per dalt i estreta per baix, que recorda l'estri de cuina que li dóna nom.
L'entrada a la canal és un petit mur equipat amb una cadena de ferro que ens ajuda a superar el pas. Més amunt hi ha un altre tram equipat amb una cadena. Quan el cingle ens ha barrat el pas hem flanquejat uns metres a l'esquerra fins que hem pogut seguir recte amunt amb alguna petita grimpada i un tercer i definitiu tram equipat amb cadena d'acer.
Hem arribat al capdemunt del cingle, just al costat d'unes antenes, i hem pres la pista que ressegueix tota la carena fins al cim de Sant Alís (1.676 m). En aquell moment el cim estava tapat per la boira i no hem pogut veure el gran panorama que ofereix normalment aquest cim, amb vistes als Pirineus i a les planes d'Urgell.
Després de menjar una mica hem iniciat la segona part del recorregut d'avui: el Feixant del Montsec. Her reculat una mica per sobre del cingle fins trobar l'entrada a la feixa penjada. El camí, de vegades poc definit però sense pèrdua, resseguex una llarga feixa a mitja alçada del cingle, amb passos espectaculars però sense dificultat especial. És un llarg tram de més de 2 km, un itinerari realment singular. A més, les darreres pluges i la primavera han omplert de flors tota la feixa oferint-nos un espectacle natural de primera.
Al final de la feixa, el camí baixa per un bosc i uns pendents pedregosos fins arribar a la pista, a gairebé 2 km del punt on havíem deixat el cotxe. Una curta passejada ens ha retornat al punt de partida on hem donat per acabada l'excursió.
Aquí teniu el vídeo d'aquesta sortida. Ha estat produït per Edicions JGB i cedit per a tots els seguidors del blog: