dijous, 10 d’agost del 2017

Canal Baridana, Vulturó, Canal del Cristall

Avui hem fet una magnífica excursió per la Serra del Cadí, recorrent dues de les més clàssiques canals de la seva muralla nord i pujant al Puig de la Canal Baridana o Vulturó, el punt més alt de la Serra del Cadí.
Hem sortit de casa de matinada i, després de recollir en Joan G. a Montellà, hem pujat fins a Estana i una mica més, fins al Coll de Pallers. Allà mateix surt un camí senyalitzat com a GR que ens porta en direcció al Querforadat. Hem anat caminant pel GR, que començava baixant, fins ben a prop del Querforadat. Hem deixat el GR, que baixava en direcció al poble, per agafar un bon camí que puja en direcció a la Canal Baridana. Des d'aquí ja vèiem la canal, aparentment molt dreta, pujant entre cingles en direcció a la carena del Cadí. A poc a poc hem anat guanyant desnivell pel bosc seguint un corriol una mica desdibuixat, amb l'ajut d'algunes fites que ens orientaven en els punts més perdedors.
Després del llarg recorregut pel bosc hem arribat al peu de la gran pedrera de la canal Baridana. Ens quedaven 450 metres de desnivell sobre pedra picada fins al Coll de la Canal Baridana. La primera part de la pedrera l'hem pujat força bé perquè estava formada per blocs grans i la progressió era com per una escala. Més amunt desapareixien els blocs grans i tot era pedra petita, molt més incòmoda per a la progressió perquè era molt més inestable. A poc a poc i patint una mica hem anat superant el desnivell fins arribar al Coll de la Canal Baridana.
Després d'un breu descans hem seguit el nostre camí; ben a prop teníem el cim més alt de la Serra del Cadí. En pocs minuts hem arribat al cim del Vulturó o Puig de la Canal Baridana (2.647 m). Des d'aquí es veia el Pedraforca, el Port del Comte i tota la Cerdanya. Hem fet les fotos de cim i una panoràmica circular:

Hem baixat del cim seguint la carena del Cadí amb grans vistes. Hem passat per la impressionant sortida de la Canal de l'Ordiguer i, seguint la carena, hem arribat al segon cim de la jornada, el Puig de la Canal del Cristall (2.586 m), marcat amb una creu de ferro. Hem fet una altra panoràmica circular:

Ben a prop teníem el Coll de la Canal del Cristall. Hi hem baixat en pocs minuts i hem iniciat el descens de la Canal. La baixada és una mica complicada perquè es tracta d'un terreny pendent i pedregós però després d'haver pujat la Canal Baridana ens ha semblat fàcil. Hem arribat al Prat de Cadí i hem seguit, ja per bon camí, fins al punt de partida en el Coll de Pallers.
I aquí teniu la pel·lícula de la jornada. Ha estat produïda per Edicions JGBi cedida per a tots els seguidors del blog:

Camí dels
Collets, 2013
Escalada: Roca
Verda, 1980
Canal del
Cristall, 1977

ASSISTENTS: Joan G. - Joan Y. - Luis - Rosa - J. Rafel
DESNIVELL: +- 1.343 m
HORARI: 9 h (comptant parades)
FINAL DE FESTA: hem acabat la jornada prenent un refresc en el bar de Cal Basté, a Estana: