dimarts, 6 de desembre del 2016

De Graugés al Santuari de Queralt

Com ja saben els seguidors del blog, fa un parell d'anys vam completar el recorregut del Camí dels Bons Homes, un GR que surt del Santuari de Queralt, a prop de Berga, i arriba fins a Montsegur, al sud de França. Aquest any, tot seguint el GR1, vam passar ben a pop de Berga. Concretament, en el poble de Graugés, el nostre GR es troba amb el GR179 que puja en direcció a Berga. Vam pensar que podríem fer algun dia la senzilla excursió que uneix els dos GR. Avui era el dia assenyalat, un dia festiu solitari entre laborables en aquesta setmana boja de la Constitució i la Immaculada.
A les 8 del matí ens hem trobat al Santuari de Queralt. Hem deixat un cotxe i amb l'altre hem anat a Grauges, on l'hem deixat aparcat al costat del petit estany. Hem iniciat la caminada pel GR179, fàcil i sense desnivell. Un curt trajecte entre camps ens ha portat  a les primeres cases de Berga. Hem travessat de pujada els carrers del poble per anar a buscar a la part alta el camí de Queralt. El santuari està a sobre mateix de Berga però molt amunt, de manera que el trajecte és curt però amb desnivell. Hem agafat el camí dels pelegrins; al principi és petit i una mica desdibuixat però ben aviat hem trobat un magnífic camí empedrat i amb esglaons de pedra. A mesura que pujàvem el panorama es feia més extens en direcció a la Catalunya central; es veia Montserrat, Sant Llorenç, el Montseny... El camí puja molt ben traçat i passa al costat de tres capelletes de pedra abans d'arribar al Santuari. Ha estat una curta excursió matinal però hem aconseguir completar l'objectiu d'avui, enllaçant els dos GR.
Avui l'àlbum de fotos era petit perquè l'excursió era curta però l'hem completat subcontractant part del reportatge amb en Jaume. També tenim aquí un petit vídeo, que aquesta vegada no ha estat subcontractat sinó que és obra de la productora pròpia del blog: Quercus Films.

GR1: Gironella -

ASSISTENTS:  Elisabet - Jaume - Magda - JR
DESNIVELL: +583 m, -60 m
RECORREGUT: 7'23 km.
HORARI TOTAL: 2 h 53 min.

Jaume ha dit...

Ens ha agradat molt el vídeo. Som fans del dron i cada dia observem com millora la teva tècnica.
Moltes felicitats
Un bonic record

Bé. Era un vídeo molt curt però al menys queda constància gràfica d'aquesta excursió

Jaume ha dit...

Impressionat les vistes amb Doarama.