dissabte, 18 de juny del 2016

GR1: Pont de Llinars - L'Espunyola

Avui hem tancat la temporada del GR1 amb aquesta etapa, la desena, entre el Pont de Llinars i la petita població de l'Espunyola. Les previsions del temps eren més aviat dolentes fins al punt que ens vam plantejar la possibilitat de canviar la data per evitar la borrasca i les tempestes que s'anunciaven. Finalment hem arribat de bon matí al Pont de Llinars i, després d'esmorzar a peu dret al costat de l'autocar, hem iniciat la caminada per una petita pista entre boscos. Avui érem pocs: entre els lesionats, els enfeinats i els que s'han espantat pels pronòstics del temps, només hem quedat 16 irreductibles disposats a completar la temporada del GR encara que fos nedant. Ben aviat hem arribat al primer punt singular; en un gir de la pista, una placa anunciava el Mirador dels Presidents. Des d'aquest punt privilegiat teníem una vista magnífica de l'ermita de Sant Pere de Graudescales amb la seva planta de creu. El camí baixa i passa ben a prop de Sant Pere però no ens hi hem acostat, ja que l'etapa d'avui era molt llarga i no ens podíem entretenir gaire. Hem arribat a prop del poble de la Vall d'Ora i hem iniciat una bona pujada en direcció a la Serra del Puig Rodon. Poc abans d'arribar al punt més alt ens hem aturat a esmorzar. Hem baixat a Taravill, un petit agrupament de cases, i hem iniciat una nova pujada cap a la Serra dels Tossals. Hem recorregut tota la serra, entre boscos per sobre dels cingles i hem seguit fins a la Serra dels Runers. Fins aquí el temps s'havia anat aguantant, amb estones de sol i nuvolositat general però sense caure ni una gota, però quan arribàvem al final de la Serra dels Runers s'ha desfermat la tempesta. Ha estat curta, només un quart d'hora, però ens ha caigut una forta pedregada que ens pocs minuts ho ha deixat tot blanc. Nosaltres anàvem preparats per a la pluja, amb capelines i paraigües, i hem aguantat el xàfec com hem pogut. Hem arribat a Capolat, un altre petit poble situat en una petita plana entre muntanyes, quan ha deixat de ploure. Fins i tot ha sortit el sol una estona mentre completàvem el sector final de l'etapa però ben aviat s'ha posat a ploure novament. Sota la pluja hem seguit baixant en direcció a l'Espunyola i, ja una mica humitejats, hem arribat a les primeres cases, on hi ha el cementiri. Ens quedava encara un km per arribar al centre del poble però hem decidit deixar aquest petit tram per a la propera etapa, la primera de la nova temporada. Ens hem refugiat en un porxo i hem trucat l'autocar perquè ens vingués a rescatar.
Ja amb l'autocar, hem baixat fins al restaurant Parera, ons ens esperaven amb la taula parada. Una vegada més, l'elecció del restaurant ha estat perfecta i ens han ofert un menú magnífic, amb una gran diversitat de plats.
I aquí teniu la pel·licula de les dues etapes finals d'aquesta temporada del GR. Ha estat produïda per Edicions JGB i cedida per a tots els seguidors del blog:

TOTA LA TEMPORADA DEL GR1:
9: Pont de Llinars

Jaume ha dit...

Aquí un "irreductible",
Una nova etapa de gran bellesa paisatgística amb molts colors i cels canviants i a la fi de l'etapa una tempesta acompanyada per pluja, llamps, trons i calamarsada.
I una estrena.... un drone. Confiem aviat veure al vídeo amb vistes aèries, el qual resultarà un document gràfic que ens donarà una mirada diferent i excepcional.

Efectivament, una etapa de les millors del GR1, pel paisatge i la solitud d'aquests indrets. La calamarçada va donar un plus d'aventura a la sortida. Les vistes aèries aviat les veureu. S'està editant el vídeo.

Marta R ha dit...

Preciosas las fotos y el lugar