dissabte, 21 de maig del 2016

GR1: S. Llorenç de Morunys - Pont de Llinars

Novena etapa del GR1, avui entre Sant Llorenç de Morunys i el Pont de Llinars. Hem arribat en autocar a Sant Llorenç, on vam acabar l'etapa anterior, i hem iniciat la jornada esmorzant al bar del Jardí, on vam dinar en la nostra darrera visita a Sant Llorenç. Quan hem arribat ja ens estaven esperant amb els 27 croissants a punt. Hem començat el nostre camí baixant entre camps per creuar el riu Cardener per un pont de fusta. Aquí comença la part més dura de l'etapa, una llarga pujada per camins molt ben traçats i senyalitzats fins al Cap del Balç (1.400 m). Abans, hem passat per l'esglesiola romànica de Sant Lleïr i hem tingut l'oportunitat de veure de ben a prop la masia de Casa Vella, que va estar llogada durant més de 10 anys per uns amics i va ser escenari de moltes sortides en aquelles èpoques. La casa està restaurada i té molt bon aspecte. Entre els molts records de les nostres estades a Casa Vella destaca especialment la festa del casament d'en Toni, quan vam fer una mena de performance de casament de pagès. Hem deixat enrere Casa Vella i hem continuat pujant fins arribar al punt més alt de la jornada, el Cap de Balç, i ens hem separat uns metres del GR per acostar-nos al mirador del mateix nom. Des d'aquest mirador hem pogut gaudir d'una gran panoràmica de la Vall del Cardener, Sant Llorenç de Morunys i la Serra de Busa. Hem esmorzat contemplant el panorama i hem seguit el nostre camí, ara ja de baixada. Una pista asfaltada ens ha portat al poblet de La Corriu, on hem pogut admirar l'ermita romànica de Sant Martí. La baixada s'acaba al torrent de l'Aigua de Valls. L'hem travessat per un pont de fusta i hem iniciat el segon tram de pujada, més curta que l'anterior però amb molta calor. A prop de Siquer, a 1.146 m, hem arribat a un collet des d'on ja es veien les cases de Llinars, un poblet de cases disseminades. Hem baixat per la pista asfaltada i hem passat al costat del càmping d'Aigua d'Ora abans d'arribar al punt final de l'etapa, el Pont de Llinars, per on la carretera de Sant Llorenç a Berga travessa l'Aigua de Llinars.
Hem acabat la jornada amb un bon dinar al restaurant La Cantina de Llinars, situat a molt poca distància del punt final de l'etapa, on ens esperava l'autocar.

Clot de
Vilamala, 2003
Rasa de la
Torruella, 1993
BTT - Serra
de Busa, 1988

Jaume ha dit...

IMPRESSIONANT la foto del casament d'en Toni.
Un fart de riiure.
i l'etapa magnífica així com l'organització.