dissabte, 28 de febrer del 2015

Costa Pubilla, 2.053 m

Costa Pubilla
Hem fet una excursió per la Serra de Montgrony, pujant el cim de Costa Pubilla (2.053 m) des de la carretera del Coll de la Creueta. Una vegada més, la meteorologia ens ha obligat a canviar els plans, ja que inicialment havíem d'anar a Andorra a fer esquí de muntanya, encara que alguns de la colla volien venir amb raquetes. El risc d'allau era molt alt al Principat i les carreteres estaven en mal estat, de manera que vam canviar de plans. El Costa Pubilla es fa amb esquís però únicament després de grans nevades, ja que la seva poca altitud fa que difícilment sigui esquiable. Ja sabíem que aquesta vegada tampoc era esquiable però finalment ens hem decidit a fer aquesta ascensió, modesta però amb grans panoràmiques. Una part de la colla ha portat raquetes mentre que la resta hem vingut sense més equip que les botes. Hem deixat el cotxe a la carretera del Coll de la Creueta, poc després de l'inici de la pista de Sant Joan de Cornudell i hem començat a pujar per una petita pista, que hem seguit fins a sota del Coll de les Fontetes on hem deixat la pista per pujar, ja sobre neu contínua, en direcció al coll. No hem arribat ben bé al coll sinó a la carena, una mica per sobre del coll. Aquí el panorama ja era extraordinari. Ja veníem gaudint d'una gran visió del Pedraforca i el Cadí però des d'aquest punt ja hem pogut veure el Puigmal i tota la carena fronterera, a més de les muntanyes de la Cerdanya i Andorra. A partir d'aquí l'excursió és una llarga carena, pujant cims secundaris fins arribar al Costa Pubilla. El primer cim és el Pedra Picada (2.006 m), un cim poc marcat i amb arbres fins al mateix cim. Després, una baixada fins al coll del Remoló i una nova pujada fins a l'Emperadora (1.961 m). Després d'una nova baixada fins al coll de la Bona hem iniciat el tram final de l'ascensió. Hem passat per un altre cim secundari, el Roc dels Llamps (2.049 m) i finalment hem arribat al Costa Pubilla (2.053 m). És un cim de poca altitud però el panorama és molt extens. Es veia el Montseny, Montserrat, el Pedraforca i tot el Pirieneu Oriental. Hem fet les fotos del cim i la panoràmica circular:

Hem iniciat la baixada per uns lloms fins trobar una petita pista que ens ha portat al collet de Meians, on hem enllaçat amb el GR que ve de Montgrony. Seguint aquest camí hem arribat a Sant Joan de Cornudell, una ermita situada sobre una petita elevació al costat del camí. Des d'aquí hem pujat per un corriol mig perdut fins al punt de la carretera on havíem deixat el cotxe.
Hem rodat una pel·licula; aquí la teniu, després d'haver estat cedida per Edicions JGB per a tots els seguidors del blog:

NOTA: recentment, la web on tenim penjades les panoràmiques circulars ha millorat el sistema i ara permet veure les panoràmiques en alta resolució. Per veure-les bé, si teniu un ordinador que ho permeti, heu de clicar on posa 2048p (i, evidentment, posar-les a pantalla completa). Si tenim un ordinador antic o una connexió lenta, millor deixar-ho en baixa resolució (512p). A poc a poc anirem renovant les panoràmiques antigues instal·lant la versió HD que fins ara el sistema no ens deixava pujar.

Torrent de
l'Arija, 2009
Excursió a
Montgrony, 2005
Planoles -
La Molina, 1974

Es una auténtica pena que en un año abundatísimo de nieve, el esquí de montaña esté siendo para vosotros una actividad más extinta que el bucardo pirenaico.