dissabte, 20 de desembre del 2014

L'obaga del Matagalls

Obaga del Matagalls
Avui hem fet una excursió clàssica pel Montseny. Efectivament, l'ascensió al Matagalls és tot un clàssic; en el blog hi trobareu les cròniques de 9 ascensions anteriors - fins i tot una amb esquís - però avui l'hem fet per un itinerari diferent, per la part de l'obaga. El dia ha estat magnífic, amb un clima hivernal característic; les planes cobertes d'una espessa boira i les muntanyes banyades amb una llum radiant. La visibilitat era molt extensa i en tota l'excursió hem tingut com a rerefons el Pirineu nevat. El punt de partida ha estat el coll de Bordoriol, a la carretera que baixa de Sant Marçal en direcció a Viladrau. Des d'aquí el camí normal al Matagalls puja directament al Coll Pregon enllaçant amb el camí normal de Sant Marçal però nosaltres hem fet un itinerari circular més llarg passant per tota l'obaga del Matagalls. El camí recorre tota la vessant nord de la muntanya per dintre d'una fageda. Pel camí hem anat trobant fonts: la de Pastors, la de Llops i la font Rupitosa, totes brollant generosament. Després de planejar amb lleugera pujada per una llarga pista i un tram de bon camí, hem agafat un altre camí molt pendent que ens ha portat fins al Coll d'Ordials. Aquesta ha esta la part més singular de l'itinerari, ja que el camí supera un bon desnivell per paratges de roca. Fins i tot hem passat un petit circ per on saltava una cascada que ens ha fet recordar el Torrent de Rentadors, un barranc que vam fer ben a prop d'aqui fa uns anys. Des del Coll d'Ordials el camí és molt fàcil, ja que puja carenant en direcció al Matagalls. Ja fora del bosc, la vista era espctacular el totes direccions, amb el mar de núvols a les planes i les muntanyes banyades de llum. Es veia tot el Pirineu Oriental nevat. des del Cadí fins al Canigó; també es veia Montserrat sobresortint de la boira i al costat mateix el Turó de l'Home i les Agudes. Hem arribat al cim, com sempre ple de gent. No feia vent i el sol escalfava força, de manera que hem menjat l'entrepà contemplant el magnífic panorama. Hem fet una panoràmica circular:

Després hem iniciat el descens, més directe que la pujada. Primer hem baixat fins al Coll Pregon; allà hem deixat el camí que porta a Sant Marçal i hem iniciat la baixada pel nord. Hem anat a parar a una pista que ens ha portat directament al punt de partida. Cap  a la part final hem evitat el darrer revolt per una drecera que va directa per la carena.
Us oferim aquí el vídeo de la jornada, cedit per Edicions JGB per a tots els seguidors del blog:

Sant Marçal -
Aiguafreda, 2012
Torrent de
Rentadors, 2007
Turó de l'Home
amb esquís, 2003

Javier ha dit...

Muy buena descripción de la ruta, la hice hace un par de semanas y me gustó mucho

Gracias por el comentario. Realmente es una excursión muy interesante.