dissabte, 30 d’agost del 2014

Tossa d'Alp en travessia

Tossa d'Alp
Avui hem aprovat una assignatura pendent. Aquest blog ressenya sortides des de fa més de 40 anys però no hi consta cap ascensió a la Tossa d'Alp. Tot i ser un cim important, proper a Barcelona i amb un gran panorama, mai havia pujat a la Tossa. Segurament, el motiu per menystenir aquest cim ha estat el fet que les instal·lacions de l'estació d'esquí de la Molina arriben pràcticament al cim i allà mateix, a cent metres del punt culminant, hi ha un refugi-bar-restaurant que desvirtúa totalment aquest cim. Però s'havia de fer, ja que és un cim important, amb una prominència de 746 metres, i avui hem fet aquesta ascensió, tot i que hem triat la via més curta i fàcil. Ha estat una matinal de muntanya; un dia magnífic amb un sol radiant i mar de núvols a les valls. Hem arribat al Coll de Pal per la carretereta que surt de Bagà i hi hem deixat el cotxe. Des d'aquest coll, entre el Puigllançada i la Tossa d'Alp, a uns 2.100 metres, el nostre objectiu és una passejada. Ens hem posat en marxa per un caminet que va carenant en direcció al cim; a sota nostre, a les valls, hi havia un mar de núvols; al poc temps de caminar ens ha aparegut el Pedraforca sobresortint dels núvols. També hem vist el Cadí i la Serra d'Ensija. De més amunt, hem vist el Puigmal i el Carlit, cap al nord. El camí arriba a un cim secundari i baixa a un coll, abans de la pujada definitiva. Hem fet el sifon i en poc temps hem arribat al cim. El panorama és realment molt extens i avui el mar de núvols feia ressaltar els cims més característics com el Pedraforca, les Penyes Altes del Moixeró i el Cadí. Hem fet les fotos del cim i una panoràmica circular:

Després hem baixat al refugi, a pocs metres del cim, i ens hem menjat l'entrepà. Per baixar hem triat un altre camí, una mica més llarg, ja que si no seria una activitat molt curta. Un sector de la colla, però, ha baixat pel mateix camí de pujada, ja que calia recuperar el cotxe. La resta hem baixat pel Coll de Jou fins a l'Hospitalet de Roca-sança, un camí molt ben traçat que baixa entre espadats i que té el punt més singular a la Roca-sança, un esperó de roca realment espectacular que cau a plom sobre el camí. De baixada, fins i tot ens hem entretingut en agafar algun bolet. El contracte de confidencialitat no ens permet publicar en el blog el lloc exacte, el tipus de bolets trobats ni la quantitat.
Aquí teniu el vídeo, cedit per Produccions JGB per a tots els seguidors del blog:

Gran Diagonal
del Pedra, 2014
Ascensió al
Comabona, 2012
Penyes Altes del
Moixeró, 2012

Ejercicio de agudeza visual: En la panorámica, de las 6 figuras, ¿quiénes son los 2 fantasmas o espectros?

Luis,

Ya te dije que el vino del Priorato es muy fuerte y no hay que abusar. Su alta concentración etílica produce, entre otros efectos, la visión doble. Yo en la panorámica sólo veo 4 personas ... Deberías pasarte a la horchata.

You put as you put...
Sigue habiendo 6 figuras en la panorámica, dos de ellas repes.

Por la noche el orujo no es conveniente...

Míralo bien. Verás que hay 4 figuras solamente ...

Ya funcionas como los políticos: aparecen y desaparecen expedientes, emisión actual de documentos con fecha muy anterior. Trapisondas varias...

Bueno, entiendo que ahora ya ves sólo las 4 figuras, sin visión doble ni espectros. Muy bien. Ahora sólo te queda la resaca. Cúidate !!!