dimarts, 12 d’agost del 2014

Graus del Carrasclet i els Barrots

Grau del Carrasclet
Hem tornat al Parc Natural de la Serra del Montsant, un indret singular situat a la comarca del Priorat, per fer una excursió pels seus característics graus. La Serra del Montsant, pel vessant que dóna a la Morera del Montsant, està tallada per uns cingles ben alts que cauen sobre el poble. Des de fa molts anys, diversos camins superen aquests cingles per pujar a l'altiplà superior aprofitant els punts febles de la muntanya i amb l'ajut d'alguns elements artificials com estaques de ferro, graons metàlics o cordes fixes. Són els graus del Montsant, molt coneguts i recorreguts pels excursionistes per la seva singularitat. Avui hem fet un itinerari circular pujant pel Grau del Carrasclet i baixant pel Grau del Barrots, el més popular de la zona. Avui el dia no ha acompanyat, ja que estava tapat i amb boira. Això ens ha privat de gaudir dels grans paisatges que es veuen normalment des de la part alta del Montsant, però per altra banda ens ha evitat patir el sol d'agost a les àrides terres tarragonines. L'itinerari que hem seguit està ressenyat en el llibre de les ferrates de Tarragona i és tot un clàssic. Hem deixat el cotxe en el mateix poble de la Morera i hem agafat el camí, perfectament senyalitzat, del Grau dels Barrots. Ben aviat hem trobat una bifurcació, també senyalitzada, on hem deixat el camí dels Barrots prenent el del Grau del Carrasclet. Entre la boira hem anat pujant pel camí fins que, ja molt amunt. hem trobat les primeres instal·lacions. Primer un petit tram amb esglaons de ferro i després un pany de paret d'uns 10 metres equipat amb esglaons i cable de vida. Sense massa problemes hem superat el pas i ens hem situat sobre el cingle. Per una cornisa situada uns metres per sota de la part superior del cingle, hem començat a caminar en direcció al Grau dels Barrots. El camí té alguns passos molt singulars i arriba a l'indret conegut com el Balcó del Priorat (foto d'arxiu), des d'on normalment es veu un gran panorama, encara que avui no hem pogut veure res perquè hi havia boira. Finalment hem arribat al Grau dels Barrots, un indret que ja coneixíem d'altres ocasions i, baixant el petit pas equipat, hem seguit el camí fins retrobar el camí de pujada i fins a la Morera de Montsant.
Aquí us oferim un petit vídeo d'aquesta activitat:

Un tomb pel
Montsant, 2012
VF de la Morera
del Montsant, 2003
BTT pel
Priorat, 2001

La teva compi ha dit...

Uff!!, només de veure pujar la Magda... em fan figa les cames.