dilluns, 28 de juliol del 2014

Camino del Norte: El Peral - Llanes

Aquesta vegada hem fet un llarguíssim desplaçament per fer una excursió relativament petita, però tot té una explicació. L'estiu passat la Magda, amb el grup de caminadors del GR, va fer unes quantes etapes del Camino del Norte, una de les moltes variants del Camino de Santiago que recorre tota la Cornisa Cantábrica en direcció a Santiago de Cosmpostela. Justament el dia que tocava fer l'etapa que acaba a Llanes, no es trobava bé i no va fer l'etapa. Aquest any tornen al Camino per continuar la ruta però la Magda havia de recuperar el tram que havia deixat pendent, de manera que ahir a la tarda vam arribar a aquesta zona, al límit entre Cantabria i Astúries, per fer avui aquesta etapa. Com és força normal per aquestes terres, el dia ha començat plujós però veníem preparats i hem iniciat la caminada. El punt de partida és el poblet de El Peral, al costat de Colombres. La primera part del trajecte no és gaire maca perquè va per carretera, amb força trànsit, amb alguna petita variant. A més, les obres de l'autovia compliquen una mica les coses i s'han menjat, espero que de manera provisional, alguna de les variants que eviten la carretera. Hem arribar al poble de Buelna, encara plovent, i hem agafat un camí ample i ben senyalitzat que ressegueix la costa, ja allunyat de la carretera. Hem passat el riu Purón per un espectacular pont de fusta i hem arribat al poble d'Andrín. A partir d'aquí el camí puja seguint una carretereta fins a un mirador sobre la platja de Ballota i l'illot del Castro Ballota. Després hem seguit pujant per un camí amb grans vistes fins arribar a l'ermita del Cristo del Camino. Des d'aquí, una fàcil baixada ens ha portat fins al poble de Llanes. Hem menjat un menú en un bar on, com era d'esperar, ens han donat una magnífica fabada asturiana.