dimarts, 22 de juliol del 2014

Ascensió al Roche Faurio (3.730 m)

Roche Faurió
Avui hem començat les activitats de muntanya als Alps amb una ascensió clàssica, que es fa fins i tot amb esquís: el Roche Faurió. Des del refugi dels Écrins el tenim molt a mà i l'ascensió no és massa difícil, de manera que és ideal per entrenar-se, revisar la tècnica i posar a punt el material per a l'ascensió de demà. La previsió del temps no era gaire bona però la mestressa del refugi ens va assegurar bon temps, de manera que a les quatre de la matinada ja estàvem esmorzant en el refugi. Quan hem arribat al glaciar, després de baixar des del refugi que està penjat d'un esperó rocós, començava a nèixer el dia; es veien les primeres llums a l'horitzó però les parts altes de les muntanyes estaven tapades. Confiant amb la previsió de bon temps hem iniciat la remuntada del glaciar, seguint l'àmplia traça que havien deixat els que anaven a la Barre dels Écrins. Després de pujar un bon tram de glaciar hem deixat el camí de la Barre i hem començat a pujar per una pala força dreta en direcció al Roche Faurió. També hi havia una bona traça, que pujava fent llaçades. Aviat ens ha envoltat la boira i hem perdut l'esperança de gaudir d'un gran panorama però hem seguit endavant. Una canal força dreta ens ha portat a l'inici d'una carena que hem resseguit fins al peu de la petita cresta final. Per arribar al cim cal grimpar una petita cresta que normalment no presenta massa dificultats però avui, coberta de neu i gel, ens ha semblat difícil. Amb grampons als peus hem arribat al cim després de superar la cresta en terreny mixt. Malauradament no hem pogut veure el magnífic panorama que es veu des d'aquí, dominat per la presència propera de la Barre dels Écrins, ni hem pogut fer la panoràmica circular. Pel mateix camí de pujada hem retornat al refugi, on hem quedat concentrats preparant l'ascensió de demà. A la tarda, el dia s'ha anat aclarint i des del mateix refugi hem tingut una garn vista de la Barre des Écrins amb l'itinerari de pujada ben visible.