dissabte, 3 de maig del 2014

Tuc de Sarraera en travessia

Tuc de Sarrahèra
Per aquest pont del Primer de Maig havíem programat una sortida als Alps però la previsió del temps era molt dolenta i finalment hem decidit quedar-nos als Pirineus i fer una sortida de dos dies amb un parell d'ascensions per la Vall d'Aran. Ahir al vespre vam arribar al refugi de Conangles, molt acollidor, i ens hi hem allotjat. Tota la nit ha estat plovent i al matí estava tot tapat. Hem esmorzat al refugi i hm fet en cotxe el curt trajecte fins a la boca sude del túnel de Viella, just al costat dels vells edificis de l'Hospital de Viella. Quan hem arribat plovia amb força, de manera que ens hem esperat una estona dins del cotxe fins que la pluja ha afluixat una mica i hem aprofitat per preparar el material. La neu estava força amunt, de manera que ens tocava fer una llarga caminada amb els esquís a l'esquena abans de començar a fer lliscar els nostres esquís per la neu. Hem començat a pujar pel GR11 en direcció al Port de Rius. A partir d'una certa altura la muntanya estava enfarinada; la pluja de la nit aquí va ser neu. Hem anat pujant, confiant en la millora del temps que anunciaven els pronòstics, però la cosa no canviava i seguia nevant mentre pujàvem entre la boira. Després de superar 500 metres de desnivell amb els esquís a l'esquena hem trobat una pala de neu contínua i ens hem posat els esquís. Ben aviat hem arribat al Port de Rius, totalment emboirat. El temps no millorava però des d'aquí només quedaven 300 metres de desnivell, de manera que hem decidit intentar l'ascensió guiant-nos amb el GPS, ja que la visibiliatat era mínima. Hem anat pujant fins al peu de la pala final; l'hem agafat pel seu límit esquerre, passant al costat d'un collet, i hem seguit pujant la pala fins que ens ha semblat massa dreta i hem deixat els esquís, superant la part final a peu amb l'ajut del piolet. Hem arribat a l'aresta cimera i, pocs metres més enllà, al cim. Hem fet quatre fotos però ha estat impossible fer la panoràmica circular, ja que no es veia res. Hem retornat als esquís i hem iniciat l'esquiada en direcció a la Restanca. Hem baixat per la vall de Rius fins que al voltant dels 2.000 metres d'altitud hem inicial un camí de flanc amb un parell de pujades per arribar al refugi de la Restanca, on ens hem instal·lat. El sopar ha estat força bé, amb escudella barrejada amb alguns petits indicis de carn d'Olla, macarrons de tonyina i una mena de  tall rodó. Hem anat a dormir aviat perquè demà ens espera una nova ascensió amb esquís.
Aquí us oferim el vídeo d'aquesta jornada, cedit per Mountain Films per a tots els seguidors del blog:

GR11: Colomers -
H. de Viella, 1999
Tuc de Mulleres
esquís, 1982
Tuc de Sarraera

Apunta entre las ascensiones pendientes, la subida al Tuc des Estanhets desde la Boca Sur del Túnel de Viella, a través del Coth de Conangles (1.300 m. de desnivel). A ser posible con nieve desde el coche.

Así pasaremos por donde no lo hicimos el otro día