divendres, 22 de març del 2013

Pic Alt del Griu (2.876 m) amb esquís

Pic Alt del Griu
Una nova escapada a Andorra per fer una ascensió d'esquí de muntanya.  L'objectiu triat ha estat el Pic Alt del Griu, des dels Cortals d'Encamp. La ressenya del llibre dels 150 itineraris marca la pujada per la gran pala de la cara nord i adverteix de tota mena de perills: gran pendent, zones ventades, risc d'allaus... La impressió era que es tractava d'un itinerari poc esquiable però en el mapa d'hivern de l'Editorial Alpina apareix un itinerari diferent, que puja pel bosc i va  a buscar la carena fins a la Collada d'Entinyola i des de la collada directament al cim. Nosaltres hem optat per aquest itinerari i no ens hem equivocat. Hem arribat als Cortals d'Encamp i hem deixat el cotxe a la carretera en el punt on surt un camí ample que aviat es converteix en un corriol que puja pel bosc per anar a buscar la carena. Després d'una bona estona de pujar pel bosc, amb força neu, hem arribat a una zona oberta i se'ns ha mostrat un gran panorama, que fins ara teníem ocult pel bosc. Aquí començava a fer vent, de manera que hem seguit amunt sense pujar al fil de la carena sinó per la vesant Nord, a pocs metres de la carena. Més endavant hi havia molta pedra i hem remuntat fins a la carena, on ha havia bona neu. Després, evitant per l'esquerra un petit cim, hem baixat fins a la Collada d'Entinyola. Una bona pala, un sector amb grans blocs de pedres i l'altiplà final ens han portat al punt més alt, l'Alt del Griu (2.876 m), on hem arribat amb els esquís als peus. Aquest cim, per la seva posició central a les valls andorranes, té una vista extraordinària; es veia tot Andorra i molt més; fins i tot hem pogut distingir La Maladeta, molt lluny. Hem descansat una mica contemplant el paisatge i hem fet la panoràmica circular:

Des del mateix cim hem iniciat la baixada amb els esquís als peus. Per evitar el principi de la gran pala, molt dreta i amb grans blocs de pedra, hem seguit l'itinerari de pujada fins a la Collada d'Entinyola; des d'aquí hem baixat directament en direcció als Cortals d'Encamp per una ampla canal fins que l'estretament de la canal ens ha obligat a tirar cap a la dreta buscant la gran pala. Aquí la neu era magnífica i la pala, molt dreta, ens ha permès gaudir d'una gran esquiada fins al fons de la vall. Abans d'arribar a la carretera hem flanquejat per sobre fins enllaçar amb una pista que ens ha portat directament al punt de partida sense haver-nos de treure els esquís.
Aquí teniu la pel·lícula de la jornada, cedida per Mountain Films per a tots els seguidors d'aquest blog.

Un par de cosas:
- El track del Wikiloc sólo marca la subida, pero no la bajada por la canal.

- Cuando clicas para ver la panorámica del Alt del Griu, en el menú de abajo, puedes hacer que se vean también las panorámicas de las últimas ascensiones: Thoumasset, Trespunts, Tossa Rodona. ¿Es eso normal?

Pues sí, sólo grabé el track de la subida. Quzá debería haber grabado también el de bajada....

Lo de las panorámicas anteriores es normal. Es como en youtube: cuando acabas de ver un vídeo el sistema te ofrece ver otros vídeos relacionados. Es cosa del servidor donde están alojadas mis panorámicas y yo no puedo controlarlo.

Joan Castelltort ha dit...

Finalment alguns han pogut tatxar aquest cim. La pujada rewgular, però la baixada molt bé, amb bon a neu per disfrutar.

Però Joan... com que la pujada regular ? Si va ser magnífica: el caminet pel bosc, la pala de sortida del bosc, les pedres sembrades de manera laberíntica, el flanquejament cap al coll, la pala final amb grans vistes i arribar amb els esquís al cim ... mai estas content !