dimarts, 27 de juliol del 2010

Ascensió al Gran Quayrat (3.060 m)

Gran Quayrat
Hem sortit ben aviat del refugi d'Espingo. Seguit les indicacions del guarda, hem agafat un caminet que puja en diagonal en direcció a la bretxa del Quayrat. Més amunt, el camí puja fent girs, de vegades mig esborrat. Ens hem guiat per les fites fins a una canal que ens ha permès superar un esglaó de la muntanya i arribar a la bretxa. Després d'esmorzar una mica hem completat l'ascensió pujant per la cresta, fàcil, fins al cim. Encara no s'havien acabat les dificultats, ja que el cim està format per un bloc vertical, una mena d'obelisc que ens ha obligat a fer una curta grimpada per superar-lo i arribar al cim del Gran Quayrat (3.060 m). Fa molt bon dia, de manera que no hi ha pressa. Ens hem estat una bona estona al cim; hem menjat alguna cosa i hem fet les fotos de cim i una magnífica panoràmica circular. Per baixar hem retornat a la bretxa i hem baixat una mica pel camí de pujada fins que hem pogut flanquejar en direcció al refugi del Portillón, on ens hem instal·lat.
Aquí teniu la panoràmica circular que hem fet des del cim del Quayrat: