dilluns, 14 d’agost del 2006

GR10, etapa 26: Llac d'Oô - Luchon

Lac d'Oô - Hourquette del Hounts-Secs - col de la Coume de Bourg - Superbagnères - Bagnères de Luchon

L'etapa fins a Luchon és molt llarga i hem d'arribar abans de les 6 per agafar l'autobús i anar a recuperar el cotxe, de manera que cal sortir molt aviat. Al matí el dia està molt gris. Durant la nit ha plogut i a fora del refugi tot està cobert de boira. Malgrat tot ens posem en marxa i a dos quarts de set sortim del refugi en direcció a Luchon. El camí ens porta gairebé fins al refugi d'Espingo. Pocs metres abans trobem el bloc de pedra anomenat el paquet de tabac i prenem el camí que, en fort pendent i fent llaçades, ens porta a la Hourquette. Per arribar al segon coll cal fer tres grans sifonades, pujant i baixant pel vessant nord del pic de Coume Nère. A mesura que pugem es va aclarint el dia; desapareix la boira i s'obren grans clarianes. Al segon coll tornem a trobar la boira, que ens acompanyarà un bon tros. La baixada és suau però la boira no ens permet veure el gran panorama que esperàvem. Des d'aquí, quan fa bo, es veu l'Aneto. A Superbagnères dinem i seguim per una llarguíssima baixada fins a Luchon.