dissabte, 22 d’abril del 2006

Montsent de Pallars (2.880 m)

Les previsions del temps no eren gaire bones; ens deien que hi havia poca neu; al vespre, quan vam arribar a l'alberg de la Torre de Cabdella, es va posar a ploure. Tot estava en contra però, una vegada més, la nostra moral de victòria ha tingut recompensa i hem fet una magnífica ascensió, amb prou neu per pujar amb esquís i fer una baixada d'aquelles que fan gaudir de l'esquí de muntanya. Vam sortir divendres a les quatre de la tarda i vam anar a sopar a l'alberg de la Torre de Cabdella. Al matí, quan arribem al pàrquing, el temps està insegur i no es veu gaire neu però ens posem en marxa. Caminem gairebé una hora per un camí molt ben traçat fins trobar una pala de neu que puja per una canal molt marcada (canal de Pigolo). Ja amb els esquís, seguim pujant en direcció al cim. Ens aturem a esmorzar i seguim pujant. A la part alta la boira ho tapa tot. Des del coll ataquem una pala estreta que s'enfila gairebé fins al cim. Deixem els esquís i fem els darrers metres a peu. Amb l'ajut del GPS trobem el cim entre la boira. No fa fred però comença a caure una petita nevada i no ens entretenim gaire. La neu està en molt bon estat i ens ofereix una baixada perfecta. La primera pala és molt dreta i obligada però amb aquesta neu es baixa molt bé. Després, àmplies pales fins a la canal, també estreta i obligada, que ens porta fins a les planes baixes on ens hem posat els esquís.
Aquí teniu un petit clip de vídeo: