diumenge, 6 de juliol del 1980

Pic de la Valleta (2.794 m), esperó Nord Est

L'esperó NE del Pic de la Valleta (o Pic Bayette com denominen els mapes francesos aquest cim), és tot un clàssic de l'escalada. Està ben a prop del Coll de Puymorens i presenta una gran paret de més de 200 metres amb ana roca granítica de gran qualitat, franca i segura. Hi ha diedres i petites xemeneies, a més de plaques, de manera que en aquesta escalada utilitzem una bona diversitat de tècniques d'escalada.
La via té una dificultat global de cinquè grau (MD) amb algunes tirades més fàcils però també amb alguns passos de V+. Els passos són sostinguts i variats, i l'escalada és molt interessant.
Nosaltres vam arribar a la zona al vespre i vam acampar més amunt del Coll de Puymorens,  a l'inici de l'aproximació que està a la zona de l'estació d'esquí. Al matí vam fer la curta aproximació fins al peu de la paret. Després de completar l'escalada vam baixar per un llom i una tartera fins al punt de partida on teníem la tenda.